Fakturaprogram hvor du kan sende faktura / regninger fra nett
        


Logg inn
E-post:   Passord:  
Bli kunde | Glemt passord

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Hvordan sender jeg en purring?
Det kan ofte skje at kundene ikke betaler innen forfallsdato, og du kan da sende dem en purring.

Det er visse krav til en purreprosess, og systemet hjelper deg slik at de formelle kravene holdes. Blant annet skal en purring sendes i posten, og man kan kun belaste purregebyr 14 dager etter forfallsdato. Du kan selvsagt purre på betaling før dette, f.eks. ved å ringe kunden og høre om de har tenkt til å gjøre opp snart.

Det er to måter å purre fakturaer på.
  1. Massepurringer
    I fakturer.no kommer fakturaer som er klare til purring opp i menyen til venstre (Send purring) under fanen FAKTURAER. Det er kun fakturaer som ikke er registrert fullt betalt, ikke tidligere purret og som har forfalt for mer enn 14 dager siden som kommer opp i denne listen. Renter er automatisk regnet ut etter gjeldende regelverk, og du kan selv velge om du skal legge på purregebyr.

  2. Enkeltpurring
    Når du har funnet frem til en faktura, har du en knapp som heter "Send purring" under "Handlinger" (hvis du allerede har sendt purring heter denne "Send inkassovarsel"). Hvis du trykker på denne knappen kan det skje to ting:
    a: Du får beskjed om at du ikke kan sende purring ennå, og datoen for når du kan sende formell purring.
    b: Du kan velge at vi sender purring i posten, og eventuelt kopi av purringen på e-post.



Dersom du har registrert ditt mobilnummer, får du en SMS med beskjed om at det nå er tid for å purre på en gitt faktura. Du kan svare på denne meldingen med PURRE <fakturanummer>, så sender vi purring i posten for deg (og belaster kunden purregebyr) uten at du trenger å logge deg inn på fakturer.no.





Copyright © 2018 Fredrik Singstad